בשנת 1909 אפרים הלפרין הקים שירות דיליז'אנסים מיפו לפתח תקווה, צי הרכב של החברה היו בעיקר משאיות של הצבא הבריטי שהוסבו לאוטובוסים.
ב 1928 אוחדו הארגונים "המעביר" ו"גלי אביב" לגוף אחד "גלי המעביר". בשנים אלו צי האוטובוסים התרחב ונוספו קווים חדשים, כמו כן בשנה זו החלו להקים תחנות אוטובוסים עם ספסלים.
בשנת 1934 הוקם המוסך הראשון של החברה בעיר תל אביב יפו, ברחוב ארלוזורוב 17 (לימים חברת הנדל"ן של דן בנתה במקום זה בנין מפואר בן 29 קומות).
בשנת 1945 התאחדו שני ארגונים "גלי המעביר" ו"איחוד רגב" ולאחר שעלתה בורסת שמות לאיחוד החדש- התקבלה הצעתו של הסופר אהרון בן-אשי לקריאת שם החברה "דן".
בתחילת דרכו הקואופרטיב פעל בתל אביב, רמת גן, בני ברק, גבעתיים, פ"ת, קריית אונו, ראש העין, יהוד, אור יהודה בשנות ה-80, הקואופרטיב החל לפעול גם בבת ים, ראשון לציון, אריאל ומערב השומרון וכן שני קווים לירושלים.
עד לשנות ה- 2000 דן עבדה כמונופול ברחבי גוש דן, ובשנים אלו במסגרת ביזור מפעילי קווי האוטובוס נכנסו מפעילים נוספים.
בשנת 2002 הפכה דן לחברה בע"מ והחלה במיתוג חדש: "סימן שאתה בעיר", "הדלתות נפתחות לקראתך"
2008 תחילת השימוש בכרטיס הרב קו. באותה שנה חברת דן הכניסה את הרב-קו לשימוש בקווי אוטובוס נבחרים של החברה והייתה החלוצה בתחום. השימוש בכרטיס שיפר משמעותית את השירות לציבור משתמשי התחבורה הציבורית.
2013 תחילת פעילות המטרונית בחיפה ובצפון.
2014 התחלת הפעלת אוטובוסים רבי קיבולת הזהים למטרונית במסגרת פעילות "הקו המקדים" לקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב.
2016 תחילת פעילות של "דן בדרום".
דן וחברות הבנות: דן בדרום, דן באר שבע ויוניטד טורס מפעילות צי אוטובוסים כולל כ- 2200 אוטובוסים
בתחילת העשור הוקמה דן נדל"ן חברת הבת, והיא אמונה על הרחבת ופיתוח זרוע הנדל"ן בקבוצה. דן נדל"ן מתכננת ומבצעת פרויקטים רבי הקיף בתחום המגורים והמשרדים
החברה פועלת בגוש דן ואזורי הביקוש הגבוהים ביותר.